Rumahmakan.xyz - Dengan berkembangnya gerai makan dan restoran, sudah tentu anda mahu perniagaan gerai makanan anda tidak meresap ke banyak restoran di sekitar anda. Terdapat banyak petua untuk memastikan restoran anda tetap ada, termasuk menentukan reka bentuk restoran atau gerai makanan anda yang unik dan autentik mungkin.

Reka bentuk gerai makan atau restoran yang ringkas dan minimalis biasanya disukai oleh orang perniagaan pemula di dunia kuliner, walaupun tidak menolak bahawa seseorang yang sudah menjadi profesional juga menyukai konsep atau reka bentuk restoran minimalis. Bagi pemula, dengan reka bentuk yang sederhana dan minimalis pastinya akan menguntungkan kerana pada awal memulakan perniagaan ia memerlukan banyak modal. Anda boleh menggunakan reka bentuk restoran yang ringkas seperti konsep "lesehan" sebagai idea untuk restoran anda.

Mengapa Konsep Lesehan?

Bagi anda ahli perniagaan pemula di bidang kuliner dan tidak mempunyai anggaran yang mencukupi untuk konsep atau reka bentuk yang mewah, anda tidak perlu risau. Anda boleh mengakali dengan merancang gerai makan atau restoran anda dengan konsep lesehan. Tidak selalu kedai makan atau restoran yang berkonsepkan lesehan nampak biasa. Itu bergantung pada seberapa kreatif anda untuk membuat konsep lesehan tetapi tetap kelihatan menarik.

Konsep lesehan itu sendiri mempunyai banyak kelebihan. Bagi orang Indonesia yang sering Daftar Sbobet Bola tuk meluangkan masa bersama keluarga terdekat, kerusi lesehan ini akan menambah kehangatan kebersamaan. Persiapannya tidak terlalu menyusahkan.

Menyiapkan Reka Bentuk Gerai Makanan Ringkas Dengan Konsep Lesehan

Walaupun konsep lesehan kelihatan mudah dan ringkas, anda tetap tidak boleh mengatasi faktor kemudahan pelanggan atau pelanggan anda. Kerana ia kembali jika kedai makan atau restoran anda tidak mempunyai faktor kemudahan, akan sukar untuk menarik calon pelanggan. Lalu apa petua untuk menyediakan gerai makan atau restoran anda dengan konsep lesehan? Lihat petua kami.

1. Tentukan bahan atau bahan untuk sokongan dalaman

Dalam reka bentuk gerai makan atau restoran dengan konsep lesehan, walaupun anda tidak memerlukan kerusi, anda pasti masih memerlukan meja bukan? Ya, meja yang biasanya digunakan adalah meja panjang atau ukuran standard untuk 2 hingga 4 orang. Anda boleh menentukan bahan dari meja yang akan digunakan, sama ada kayu dengan kesan tradisional dan semula jadi atau dengan bahan yang kelihatan lebih moden.
Namun, untuk reka bentuk gerai makanan atau restoran yang sederhana, lebih baik jika bahagian dalamnya diperbuat daripada kayu. Terutama dengan konsep lesehan, meja kayu akan menyokong kesan tradisional dan semula jadi yang ingin anda tunjukkan.

2. Perabot Penyokong

Sebagai tambahan kepada jadual, konsep tikar duduk juga mesti dipertimbangkan. Dalam memilih tempat duduk, mestilah yang membuat pengguna selesa. Anda boleh menggunakan permaidani sebagai bantal. Kemudian di karpet anda boleh menambah bantal kecil seperti bantal sofa. Keselesaan tetap menjadi faktor utama dalam memilih permaidani dan bantal agar pengunjung dapat terkesan.

3. Warna

Anda juga harus memperhatikan faktor warna bahagian dalam gerai makanan. Anda boleh memilih warna yang sejuk untuk menambahkan kesan semula jadi dan semula jadi pada konsep lesehan di gerai makan atau restoran anda.

Sekiranya anda merasakan bahawa penyediaan konsep dan reka bentuk sudah siap dan mantap, inilah masanya untuk anda memulakan perniagaan restoran atau perniagaan kuliner seperti kafe dan restoran. Semasa memulakan perniagaan kuliner seperti restoran, kami akan memberikan beberapa petua untuk anda. Inilah petua.